VÆLG DINE VITAMINER og mineraler


d til dine knogler og muskler

D-vitamin er nødvendigt, for at kroppen kan optage og omsætte kalk og har stor betydning for vores knogler og muskler. Vores primære kilde til D-vitamin er solen, og at dække kroppens D-vitaminbehov gennem kosten er meget svært. For dette vitamin findes i større mængder kun i fede fisk som sild, laks og makrel.  Kød, mælk og æg indeholder også D-vitamin, men kun i begrænset mængde.

Især mennesker, der ikke kommer ret meget ud i solen, eller som går tildækket kan have svært ved at danne nok D-vitamin. Mangel på D-vitamin øger risikoen for at udvikle knogleskørhed og kan i svære tilfælde give muskelsmerter og svage muskler.

Er du bekymret for, om du får D-vitamin nok, f.eks. i vinterhalvåret, kan du supplere din daglige kost med et tilskud. Sundhedsstyrelsen anbefaler en dosis 5-10 mikrogram dagligt.


Spørg vores ekspert om vitaminer

Tina er produktansvarlig for Dailycare og Lactocare og har mange års erfaring med vitaminer og mineraler. Har du spørgsmål så kontakt Tina på Facebook.

Den Vitale Cirkel

Den vitale cirkel omhandler basisnæringsstofferne; Multivitaminer, Kalk, Omega-3 olie og mælkesyrebakterier. Lær mere hvordan de bruges i din hverdag.

breaker_pige.jpg